Biesbosch Rust En Ontspanning: Overnachten In Stijl

Betoverende Zonsondergangen In De Biesbosch

In een hotel of B&B Op een camping in een tent of andere accommodatie Op je eigen boot Voor verblijfsaccommodaties in en rondom Nationaal Park De Biesbosch, kijk je op ‘Overnachten in de Biesbosch regio’ De locaties deze website zijn vaak bijzonder en al een belevenis op zich. Overal word je enthousiast ontvangen door de gastheren van De Biesbosch.

Een aantal campings biedt bijzondere overnachtingsmogelijkheden aan, zoals slapen in een beverburcht of op een drijvende ecolodge. De meesten bevinden zich aan de randen van De Biesbosch, maar camping De Biesboschhoeve bevindt zich er mddenin, op eiland De Vischplaat. Hier kan je avontuurlijk kamperen ‘bij de boer’. Hieronder vind je een overzicht van de campings die het keurmerk ‘Gastheer van de Biesbosch’ hebben.

Biesbosch Overnachtingen: Hemels Paradijs

Maximaal drie nachten mag je op één plek voor anker gaan en op sommige plaatsen mag je maximaal drie uur aanleggen tussen zonsopkomst en -ondergang. In alle gevallen geldt dat je je boot nergens onbeheerd mag achterlaten.

Op ons Natuurkampeerterrein zijn alle faciliteiten zoals douches, toiletten en warm water aanwezig, speeltuintje voor de kleintjes en een heerlijke kampvuurplek vooraan op het terrein. Er zijn 55 plaatsen voor alle kampeermiddelen. Op het terrein is een vlindertuin aanwezig en bomen voor wat schaduw.

Ervaringen In De Biesbosch: Sterrenhemel Nachten

Natuurliefhebbers' Paradijs: Biesbosch KamperenBiesbosch Trekkershutten: Een Natuurlijke Slaapplaats

Uniek aan het gebied is de rivierdelta met getij en de wilgenbossen. Dit geeft het echt een uniek uiterlijk waardoor je niet altijd het gevoel hebt dat je in Nederland bent. Credits: Stan Versluis – Unsplash Bij een trekkershut denk je vaak gelijk aan het buitenland, maar deze nieuwe trekkershut ligt aan de rand van het natuurgebied.

Maar hoe je daadwerkelijk je hut bereikt mag je zelf bepalen. Het gebied heeft namelijk tal van wandelroutes door de Biesbosch of het land van Altena. Wil je samen op pad met je viervoeter? Dan heb je geluk, want in bijna het hele park en de Hidden Hut zijn honden welkom (mits aangelijnd).

Biesbosch Kampeerplezier: Een Unieke Belevenis

Cabiner wil met een netwerk van wandelroutes en cabins de mooiste natuurgebieden van Nederland met elkaar verbinden. Wij zijn actief in de nationale Parken, Drentsche Aa, Sallandse Heuvelrug, Dwingelderveld en het Zwolse Bos op de Veluwe.

Biesbosch Kampeeravonturen: Verbonden Met De WildernisBetoverende Zonsondergangen In De Biesbosch

Mijzelf uitdagen was het doel van dit avontuur. Om jezelf uit te dagen moet je nieuwe dingen doen en je grenzen proberen te verleggen. Tijdens deze trip ging ik alleen op pad, ik heb wel eens eerder alleen gereisd maar sliep dan altijd in een accommodatie. Nu was de uitdaging om in mijn eentje te overnachten in de buitenlucht.

Biesbosch Avonturen In Het Verschiet: Kamperen

Wel is er een uitzondering, bij paalkampeerplaatsen mag je kamperen. Hier zitten uiteraard reglementen aan, je moet binnen 10 meter van deze paal slapen met jouw tent/bivak. Er mogen maar 3 tenten staan per paal en er mag geen open vuur worden gestookt. Je mag er maar 72 uur kamperen en je moet je afval opruimen.

Hier heb ik mijn avondeten gemaakt. Mijn avondeten was Adventure food, gedroogd eten dat alleen met kokend water een heerlijke maaltijd wordt. Van het water dat ik over heb maak ik thee, deze warmte houdt de machine (mij) op gang. Bij Gorinchem over de brug Noord-Brabant in. Hier werd de natuur steeds mooier.

Biesbosch Ervaringen Bij Zonsondergang: Overnachten

Ik kon dus door naar een andere plek. Inderdaad ik hoor je denken, balen! Maar dat hoort juist bij de uitdaging en maakt het juist een waardevoller avontuur als je later je plekje hebt om te slapen. Onderweg naar mijn nieuwe slaapplek ging de zon al onder toen ik nog 16 km moest fietsen, wat prachtig was om te zien.

In het donker heb ik snel een slaapplaats opgebouwd van mijn zeil. Deze moet laag zijn zodat jij je lichaamswarmte kan behouden en ook moet deze bivak je beschermen tegen wind en regen. Omdat het donker was had ik geen rekening gehouden met de windrichting. ’s Nachts ging het harder waaien en waaide de koude wind in mijn bivak.

Oase Van Rust: Overnachten In De Biesbosch

Wel was de bivak laag en beschermend voor de regen. Als je jezelf uitdaagt is het niet de altijd comfortabel, maar de beleving is extra groot. De volgende morgen ben ik begonnen met een ontbijtje aan het water om vervolgens weer op de fiets te stappen en verschillende toeristische hoogtepunten van Nederland te bezoeken.

Eenmaal in Kinderdijk aangekomen vond ik het best rustig. Toen ik door het dorp heen was gereden kwam ik bij een parkeerplaats waar het wel druk was. Hier stond een twintigtal bussen. Ik reed verder en kwam bij de molenroute. Hierbij waren meer dan genoeg mensen te zien. De molenroute ben ik uit gefietst.

Biesbosch Avonturen: Een Kampeerparadijs

Na Kinderdijk heb ik in Oud-Alblas een fluisterboot gehuurd, dit kan bij De Krom. Ik ben gaan varen richting Bleskensgraaf (Wie kent het niet?) Over de Alblas varende kwam ik langs mooie huizen, oude molens en prachtige natuur. Net voorbij Bleskensgraaf heb ik nog een kopje thee gemaakt en ben ik weer terug gaan varen.

Onderweg naar huis ben ik langs mijn zusje gefietst waar mijn opa en oma op bezoek waren. Tijdens dit avontuur heb ik veel nieuwe ervaringen opgedaan, mijn grenzen verlegd en dat samen geeft mij grote voldoening! Jezelf uitdaging is soms zwaar maar uiteindelijk levert het meer op! De grote afstand die ik te fiets heb afgelegd met bepakking was pittig maar was het zeker waard.

Natuurliefhebbers' Droom: Overnachten In De Biesbosch

Geniet Van De Natuur: Kamperen In De BiesboschBiesbosch Kampeergenot: Natuurlijk Verblijf

De rechten behoren tot Tom, de gastblogger van dit blogbericht. Lees de disclaimer voor meer informatie. Guy’s Choice van deze maand is geschreven door Tom: Tom is het liefst constant actief. Van kajakken tot mountainbiken en van abseilen tot survivallen, hij vindt het allemaal geweldig. Bovenaan zijn bucketlist staat Alaska, daar wilt hij maar al te graag naartoe.

Deze gymdocent is het liefst gewoon buiten te vinden. Ze noemen hem daarom ook wel een Tom Outdoor! .

Biesbosch Overnachtingen: Een Natuurlijk Toevluchtsoord

Ben je op zoek naar een in Nederland? Dat klinkt alsof je mooie plannen hebt! Om je te helpen in je zoektocht hebben we op deze pagina een handig overzicht gemaakt met trekkershutten, verspreid door het hele land. De één op een uniek plekje midden in de natuur en de ander op een gezellig camping of vakantiepark.

Zo vind je hieronder bijvoorbeeld trekkershutten op de Veluwe, aan zee of aan het water. Vaak zijn de trekkershutten en zijn ze zo ontworpen dat ze een comfortabele en betaalbare overnachtingsplek bieden op een fantastische locatie. Wat betreft de indeling zijn sommige trekkershutten heel met bijvoorbeeld alleen een kleine keuken en geen badkamer.

Biesbosch Kampeergeluk: Natuurlijk Avontuur

Een aantal van onze favoriete trekkershutten staan op een , waardoor je gebruik kunt maken van de aanwezige faciliteiten. En ook niet geheel onbelangrijk: een verblijf in een trekkershut kan bijdragen aan een , doordat er in vele gevallen gebruik wordt gemaakt van duurzame materialen. Nu alleen nog een leuke trekkershut uitzoeken en het avontuur kan beginnen! 2 Betaalbaar Nee Inclusief gebruik van vlot, roeiboot en kano Laten we gelijk maar beginnen met één van de mooiste trekkershutten uit ons overzicht.

Hier huur je een vrijstaande cabin, gemaakt van natuurlijke materialen en gelegen aan het water. Dat is toch heerlijk wakker worden? Je klapt de openslaande deuren open, komt aan op de veranda en kan direct in de zon je koffiedrinken. Misschien neem je zelfs wel een verfrissende duik? Is dat je iets te koud, maar wil je wel graag het water op.